Header Ads

සුදු අක්කා – 6


පස්සෙ දවසෙ අක්කා හවස උය උය ඉන්න අතරේ කෝල් එකක් දීලා අජිත් මට කතා කළා. මම ඒ පැත්තට ගියා. පොර මාත් එක්ක කතාවට වැටුණා.
“මල්ලි හිතන්නෙ ගෑනු ඇඳුමට යටින් ජංගි අඳින්නෙ ඇයි?”
මම කල්පනා කළා. ඇත්තටම මට හේතුවක් කල්පනා වුණේ නැහැ. මම තව හිතුවා. මට මතක් වුණා.
“ඇයි ඩේට් දවසට පෑඩ් එක හයි කරන්න.”
“හරියට හරි. අනිත් දවස් වලට ඕන නැහැ. මොකද අපිට වගේ කෙලින් වෙලා වැනෙන දෙවල් උන්ට නැහැනෙ. ඒ නිසා ජංගි කියන්නෙ අනවශ්යක දෙයක්.”
මම කල්පනා කළා. ඇත්ත තමයි.
“ගෑනු බ්රා අඳින්නෙ මොකටද?”
“ඒකනම් අඳින්නෙ ඇවිදිනකොට පපුව වැනෙන එක නවත්ත ගන්න වෙන්න ඇති.”
“ඔවු. ඒත් ගෙදරදි ඒක කවුරුත් දැක්කම මොකද?”
අජිත් එන පොට මට තේරුණේ නැහැ. මම මිනිහා දිහා බලාගෙන හිටියා.
“ඔන්න මල්ලි උඹලගෙ අක්කා ආයිත් ජංගි අඳින්නෙ සුද්ද වෙන දවස් ටිකේ විතරයි. බ්රා අඳින්නෙ වත්තෙන් පිට යන වෙලාවට විතරයි. හවුස් කෝට් අඳින්නෙත් නැහැ. මම උඹට මේ කරන්නෙ කළගුණ සැලකීමක්. අද ඉඳන් හිතේ හැටියට උඹ ඔය වැනෙන තං ගෙඩි දෙකයි පුක් ගෙඩි දෙකයි බලා ගනින්.”
මොනවා! ඒක ඇහුණ හැටියෙ මගෙ ඇඟ කිලිපොලා ගියා. අංජු අක්කගෙ තන් දෙක නිදහසේ වැනෙන හැටි බලාගන්න පුළුවන්. ඒ වගේම හැමදාම බස් එකේදි අක්කගෙ ජංගි නැති පුකට ජැක් වදින හැටි බලන්න පුළුවන්.
මේක කිවුව වෙලේ ඉඳන් මට ගෙදර දුවලා ගිහින් අක්කගෙ ඇඟ දිහා බලන්න ඉවසුම් නැහැ. මගේ පයියත් කෙලින් වෙලා කලිසම ඇතුලෙ හිර වෙලා.
“ඉවසිල්ලක් නැහැ නේද? හරි හරි ගිහින් බලාගනින්. ඒත් දන්න බව අඟවන්න එපා. දැන් අක්කා මම කියන හැම දේම කරනවා. ඉස්සරහට බලපන්කො ගැනි ලවුව තව තව දේවල් කරවලා පෙන්නන්න.”
අජිත් මගේ කලිසම දිහා බලලා කින්ඩියට හිනා වෙවී කිවුවා.
මම දුවලා ආවා. ඇවිත් මුලින්ම ගේ වටෙන් ගිහින් මම රෑට බලපු කුස්සියෙ කවුලුවෙන් එබිලා බැලුවා. අක්කා පොල් ගානවා. ඇදෙන සුලු කහපාට නයිටිය විතරයි ඇඳගෙන ඉන්නෙ. අක්කව හෙලුවෙන් දැක්කට වඩා මගෙ ඇඟට ගතියක් ආවා ඒ වෙලාවෙ අක්කව දැකලා.



මෙයාට හුකල පුකේ අරින එකත් බලන්න 




අක්කගෙ අත මේස හිරමනේ එක්ක හෙලවෙනවා. ඒත් එක්කම අක්කගෙ තට්ටං දෙකත් හෙලවෙනවා. හැබැයි පපුව වෙනදට වඩා වෙනස්. වෙනදට අක්කගෙ පපුව බ්රා එක නිසා ඉස්සිලා ඉස්සරහට දික් වෙලා ලොකුවට පේනවා. අක්කගෙ ඇඟේ ඉඳන් අඩියක් විතර ඉස්සරහට ඒවා දිගයි. එතකොට පේනුනේ උඩ අතට වක ගැහුණ විසාල අඹ ගෙඩි දෙකක හැඩේට. ඒත් අද වෙනස්. ඒවා බරට පාත් වෙලා. ඒවා උස්සලා තියාගන්න බ්රා එක නැහැ. ඒ නිසා විසාල රවුම් ගස් ලබු ගෙඩි දෙකක් වගේ පපුවෙ දෙපැත්තට බරව එල්ලිලා තියෙනවා. ඒත් තන පුඩු දෙක ඉස්සරහට හැරිලා. ඒවා නයිටිය එක්ක ඇතිල්ලිලා හයි වෙලා උල් වෙලා පේනවා.
ඒකෙ තිබුණෙ මාර සෙක්සි පෙනුමක්. අක්කා අමු හෙලුවෙන් හිටිය වෙලේට වඩා මගේ ඇඟ රත් වුණා. පස්සෙ මම ටික වෙලාවකින් ගෙට ගියා. එදා රෑ කෑම කද්දිත් ටී වී බලද්දිත් මම හොරෙන් හොරෙන් අක්කා දිහා බැලුවා. අක්කා මගෙන් පපුව හංගගන්න හදන බව මට පෙනුනා. මම හොරෙන් බැලුවත් ඒක දැක්කත් ගණන් ගන්නෙ නැති විදිහට හිටියා. ටික වෙලාවකින් අක්කගෙ බය නැති වුණා. ඒත් එයා ඇවිද්දෙ මට පිටු පාලා විතරයි. එහෙම වුණත් මම ගැස්සි ගැස්සි වැනෙන තට්ටං දෙක දිහා බලලා රස වින්දා.
එදා රෑත් කලින් දා වගේමයි. රෑ වෙලා අජිත් කුස්සියට ආවා. අක්කත් ගියා. මම කවුලුවට සෙට් වුණා. අක්කා නයිටිය විතරයිනෙ. අජිත් ටයිල් මේසෙට හේත්තු වෙලා ඉද්දි අංජු අක්කා දණගහගෙන අජිත්ගෙ කොට කලිසමයි ජොකයි පාත් කරලා පයිය උරන්න ගත්තා. අජිත් අංජු අක්කගෙ ඔලුවෙන් අල්ලගෙන තමන්ට අවශ්යප වේගෙන් ඒක කරගත්තා. අංජු අක්කගෙ ලස්සන තොල් අතරින් අජිතයගෙ කලු මහත පයිය ලිස්ස ලිස්ස ඇතුලට යනකොට මට දුකේ බැහැ.

ටික වෙලාවකින් අජිත් අක්කගෙ කට පය්යෙන් අයින් කරලා තමන්ගෙ අට දෙක දිහාවට පාත් කළා. සුදු අක්කා අජිත්ගෙ ඇට දෙක සූප්පු කරන්න ගත්තා. ඒ වෙලාවෙ අජිත්ගෙ පයිය අක්කගෙ නලලට හේත්තු වෙලා ඔලුවට උඩින් ඉස්සිලා තිබුණා.
මෙහෙම ටික වෙලාවක් ගියාට පස්සෙ අජිත් සුදු අක්කා ගෙනාව කොට්ටෙට ඔලුව තියා‍ගෙන බිම උඩු බැලි අතට වැතිරුණා. පොරගෙ කෙලින් වුණ කලු මහත දිග පයිය ගල් ඉන්නක් වගේ කෙලින් වෙලා තියෙනවා.
“නයිටිය ගලවලා ඔක උඩින් වාඩි වෙන්න”
අජිත් කිවුවා.
අක්කා නයිටිය ගලවලා පැත්තකට දාලා හිමින් හිමින් පයිය උඩින් වාඩි වෙන්න පටන් ගත්තා. අජිත්ගෙ උකුල දෙපැත්තෙන් කකුල් දෙක තියලා ටික ටික පාත් වුණා. පයියෙ ඔලුව හුත්ත උඩට තද වුණා. අක්කා තව තව පාත් වුණා. හුත්තෙ තොල් දෙබෑ කරගෙන පයිය ඇතුලට ලිස්සලා ගියා. අක්කා තව ටිකක් තවන්ගෙ පුක පාත් කළා. පයියෙන් බාගයක් විතර ඇතුලට ගියා.
ඊට පස්සෙ එදා පෙන්නපු ෆිල්ම් එකේ විදිහට උස් පහත් වෙන්න ගත්තා. වැඩි වෙලා යන්න ලැබුණෙ නැහැ සුදු අක්කට සුරතාන්තයක් ලං වුණා. ඒ නිසා ගෑනි තමන්ගෙ වේගෙ වැඩි කළා. අත් දෙක තමන්ගෙ දණිස් දෙක උඩමයි තියාගෙන ඉන්නෙ. අක්කා කෙඳිරි ගාන්න ගත්තා. ඒත් එක්කම අමුතු රිද්මයක් ආවා. ඒ නිසා අක්කගෙ පුක රිද්මෙට නටව නටව පහලට එවුවා. පයිය බහින ගැඹුරත් වැඩි වුණා. මෙහෙම ගිහින් අන්තිමට අංජු අක්කගෙ තට්ටං දෙක අජිත්ගෙ කලවා වල වදින තරම් පහලට එවන්න ගත්තා. ඒ එත්දි ගැස්සෙන පැද්දෙන තන් දෙක මාර ලස්සනයි. අංජු අක්කට ආතල් දරාගන්න බැරිව පිට කරන කෙඳිරිය වැඩි වුණා. එහෙම තියෙද්දි
“අත් දෙක ඔලුව උඩින් තියාගන්න.”
අජිත් අණ කළා.


මෙයාගේ පෙට්ටිය කඩල ලේ එන හැටි බලන්න ආස අය මේක බලන්න 



අක්කා තමන්ගෙ දණ හිස් දෙකට බර දීගෙන හිටි අත් දෙක අරගෙන තමන්ගෙ ඔලුව උඩින් තියා ගත්තා. අත් දෙක උස්සද්දි පහලට බර වෙලා තිබුණ තන් දෙක ඉස්සුනා. ඉස්සරහට දික් වුණා. ඒවා පුදුම ලස්සන හැඩයක් ගත්තා. පැත්තට තියපු තැඹිලි ගෙඩි දෙකක් වගේ. අංජු අක්කට දැන් බර දෙන්න තැනක් නැහැ. ඒ නිසා රිද්මෙ වෙනස් වුණා. දැන් අක්කා අමාරුවෙන් කකුල් දෙකේ බලෙන් තමන්ගෙ ඇඟ උඩට උස්සලා පහලට එවනවා. ඒ එන්නෙ කලින්ට වඩා වේගෙන්. ඒ නිසා තට්ටං දෙක අජිත්ගෙ කලවා වල වැදිලා චක් සද්දයක් එනවා. ඒ ඔක්කොටම වඩා ලස්සන තන් දෙක එකට එක වදින විදිහයි. අක්කා පහලට වැටෙන හැම තිස්සෙම තන් දෙක වේගෙන ඇවිත් එකට එක වදිනවා. එතකොට තක් සද්දයක් එනවා. උඩට යද්දි ආයිත් දෙපැත්තට තල්ලු වෙනවා. ඒක නිකන් අත්පුඩි ගහනවා වගෙයි. මම ඒකට තන්පුඩි කියලා නමකුත් දාගත්තා.
එකපාරටම අක්කට සුරතාන්තයක් වෙන්න ගත්තා. අක්කට ආතල් එක දරාගන්න බැරිව ටිකක් හිමින් කෑ ගැහුණා.
“අයියෝහ්… මට බැහැ… ආයියාහ්……”
අක්කා ටික වෙලාවක් යනකල් තමන්ගෙ හුත්ත පයිය පාමුලට යනකල් තද කරගෙන ඇස් පියාගෙන හිටියා.
ආතල් එක සමනය වුණාට පස්සෙ අජිත්
“දැන් නැගිටලා අනිත් පැත්ත හැරිලා වාඩි වෙලා ගහන්න.”
කියලා කිවුවා.
අක්කා හිමින් හිමින් නැගිට්ටා. පයිය ලිස්සලා එලියට වැටුණා. ඒක සෙවල වලින් නෑවිලා. අනිත් පැත්තට හැරුණ අක්කා අජිත්ගෙ කකුල්දෙකේ දණිස් දෙක අල්ලගෙන ටික ටික ආයිත් පුක පාත් කළා. ඒ පාර පයිය ලේසියෙන්ම හුත්ත ඇතුලට ලිස්සලා ගියා.
අංජු අක්කා ඉස්සරහට බර වෙලා අජිත්ගෙ දණිස් දෙකට බර දීලා තමන්ගෙ පුක උස් පාත් කරන්න ගත්තා. අජිත්ගෙ නහරවැල් පෑදුණ මහත කළු පයිය අක්කගෙ හුත්ත අතුල්ල අතුල්ල එලියටත් ඇතුලටත් ලිස්සනවා. අජිත් ආතල් එකේ බලන් ඉන්නවා. අක්කා හති දාගෙන පුක නටවනවා. ටික වෙලාවක් යද්දි අජිත් තමන්ගෙ එක අතක ඇඟිල්ලක් හුත්ත වටේ යවලා ඒකෙ තියෙන සෙවල ගාගෙන අංජු අක්කගෙ තට්ටං දෙක අස්සට එබුවා. පොර ටික ටික පුකේ හිල වටේ සෙවල ගාන බව මට තේරුණා. අංජු අක්කා පුක උස් පාත් කරන අතර අජිත් තව තව සෙවල අරගෙන පුකේ හිලේ ගානවා.
ටික වෙලාවක් යද්දි අක්කට හොඳටම හති. මොකද අක්කගෙ මුලු ඇඟම වේගෙන් උස් පාත් කරන්න ඕනෙ. අක්කට දාඩියත් දාලා. පිට දිගෙ බිංදු බිංදු බේරෙනවා.තන් දෙක මැද්දෙනුත් බේරෙනවා. අක්ක වේගෙ අඩු කළ හැටියෙ අජිත් තමන්ගෙ අනිත් අතින් අක්කගෙ තට්ටමකට හයියෙන් පාරක් දෙනවා. එතකොට අක්කා ආයිත් හති දදා වේගෙ වැඩි කරනවා.
මේ අස්සෙ අජිත් තමන්ගෙ දකුණු අතේ මහපට ඇඟිල්ල අංජු අක්කෙගෙ පුකේ හිල ඇතුලට එබුවා. සෙවල නිසා වැඩි කරදරයක් වුණේ නැහැ. අක්කා පහලට පුක එවන කොට අජිත් ඇඟිල්ල උඩ අතට තදින් තියාගත්ත නිසා පුක ඇතුලටම ඒක බහිනවා. හිටි ගමන් ඒක පුක ඇතුලෙ කොහෙ හරි වැදිලා අක්කට රිදිලා ඌයි කියලා කෑ ගහනවා. ඒත් ගොඩක් වෙලාවට කෙඳිරිය විතරයි.
ටික වෙලාවකට පස්සෙ අක්කා හොඳටම හෙම්බත් වෙලා. හති නිසා කතා කරගන්නත් බැහැ. දාඩියෙන් නෑවිලා. ඒත් ආතල් එකකුත් මෝදු වෙනවා වගේ. අක්කගෙ පුකේ රිද්මෙ ලස්සනයි. ඒත් අමාරුව ඊට වඩා වැඩියි වගේ.
“තවත් නම් බැහැ! හම්මෝහ් කකල් දෙකයි කොන්දයි රිදෙනවා.”
සුදු අක්කා පයිය උඩ වාඩි වී නතර වෙලා කිවුවා.
චටාස් ගා තට්ටමට එකක් ගැසූ අජිත්
“එහෙනම් ගිහින් ෆ්රිජ් එකෙන් බටර් ටිකක් අරගෙන එන්න “
කියලා කිවුවා.
සුදු අක්කා ඉස්සරහට බර වෙලා අමාරුවෙන් පයියෙන් නැගිට්ටා. ඊට පස්සෙ කොන්දට අතක් තියාගෙන කෙලින් වුණා. අජිත්ගෙ ඇඟිල්ල පුකෙන් ගැලවුණා. පයියත් හුත්තෙන් ගැලවුණා. ඒ නිසා දැනුන හිස් ගතියත් එක්ක තට්ටං දෙකයි තන් දෙකයි වන වන අක්කා ගියේ ෆ්රිජ් එක ලඟට. ගිහින් ඒකේ තිබුණ මම උදේට පාං වල ගාගෙන කන බටර් එක අරගෙන ඇවිත් අජිත්ට දුන්නෙ
“මොකටද බටර්?”
කියලා අහන ගමන්.
අජිත්
“දණගහගෙන නැමෙන්න”
කියලා කිවුවා මිසක් උත්තර දුන්නෙ නැහැ.
අක්කා දණ ගහගෙන බලු තාලෙට නැමුණා. අක්කගෙ පුක මැද්දෙන් පැලුණ විසාල කලගෙඩියක් වගේ මගෙ පැත්තටම හැරිලා. අජිත් තට්ටං දෙක පළල් කර තමන්ගෙ ඇඟිල්ලක් අක්කගෙ දුඹුරු පාට දිලිසෙන යොනි තොල් අස්සට එබුවා. ඊට පස්සෙ ඒ සෙවල අරගෙන පුකේ හිල වටේ ගාලා අතේ මැදගිල්ල පුකට එබුවා. ඒක පුකෙ හිලත් ඇතුලට ඔබාගෙන ඇතුලට බැස්සා. අජිත් ඇඟිල්ලෙන් අක්කගෙ පුකේ හිලට ටිකක් හිකුවා.
අක්කා කෙඳිරියක් පිට කළේ රිදුණ නිසා වෙන්නැති.
ඊට පස්සෙ අජිත් තමන්ගෙ මහපට ඇඟිල්ලෙ නියපොත්තෙන් බටර් ටිකක හූරලා ගත්තා අරගෙන ඒක අක්කගෙ පුකේ හිල උඩින් තිබ්බා. පුකේ හිල උඩ රස්නෙට ඒක දිය වුණා. අජිත් ඒ බටර් ටිකත් ඇතුලට බහින විදිහට පුකේ හිලට ආයිත් අර ඇඟිල්ල එබුවා. ඒ පාර ලේසියෙන්ම ඇඟිල්ල බැස්සා. අක්කා කෑ ගැහුවෙත් නැහැ. පුංචි කෙඳිරියක් විතරයි.
අජිත් මේ විදිහට තව කීප පාරක්ම බටර් අරගෙන පුකේ හිලේ ගෑවා. ඊට පස්සෙ තමන්ගෙ අතේ රළු ඇඟිලි දෙකක්ම එකට තියලා පුකේ හිලට එබුවා. ඒක ලිස්සලා ගියත් පුකේ හිල ඇදුණා. ඒ නිසා අක්කා ඌයියා! කියලා කෑ ගැහුවා.
අංජු අක්කගෙ පිටි පස්සෙන බලු තාලෙට සෙට් වුණ අජිත් මුලින්ම තමන්ගෙ පයිය අංජු අක්කගෙ හුත්තට එබුවා. ඒ වෙලාවෙ අක්කා ආතල් එකෙන් කෙඳිරි ගෑවා. ඒත් මොහොතින් ඒක එලියට ගත්ත අජිත් අක්කගෙ තට්ටං දෙක ඈත් කරලා අල්ල ගත්තා. දැන් පුකේ හිල මතු වෙලා පේනවා. ඊට පස්සෙ තමන්ගෙ පය්යෙ විසාල ඔලුව සුදු අක්කගෙ පුකේ හිල උඩින් තියලා ටික ටික තද කළා. බටර් නිසා එතන ලිස්සනවා. ඒ නිසා පුකේ හිල ටික ටික පළල් වෙලා එක පාරටම පයියෙ ඔලුව පුක ඇතුලට බැස්සා.
සුදු අක්කා
“ආයියාහ්! රිදෙනවා”
කියලා කෑ ගැහුවා. මාව කීරි ගැහිලා ගියා. සුදු අක්කගෙ පුක රතු වෙලා. පළලට ඇදිලා. අක්කා කෑ ගැහුවෙ වේදනාවට. මේ වගේ පුක ඇදුනොත් අක්කගෙ පුකට හානියක් වෙයි කියලා මට බය හිතුණා. ඒත් මම අසරණයි. අනික මම තමයි අක්කව මේ අමාරුවෙ දැම්මෙ. ඒ නිසා මට දැන් කරන්න කිසිම දෙයක් නැහැ.
අක්කා කෑ ගහද්දිත් අජිත් කළේ අක්කගෙ තට්ටම් දෙක දෙපැත්තෙන් තද කරලා අල්ලගන්න එක විතරයි. අක්කට හෙල්ලෙන්නවත් බැහැ. අජිත් හිමින් හිමින් පුකේ අරින්න පටන් ගත්තා. පයිය පස්සට ඇද ඇද ටික ටික ඇතුලට තව තව තල්ලු කළා. ඒ හැම තල්ලුවකදිම අක්කා
“ඌයි!”
කියලා කෑ ගැහුවා.
පුකේ හිල පළල් කරගෙන තව තවත් පයිය ඇතුලට බහින විදිහ දැක්කම මගෙ බය තව තව වැඩි වුණා. පුක ඇතුලෙ ඔයතරම් ඉඩ තියෙනවද?
අජිත් නවත්තන හැඩක් නැහැ. තව තව ඔබනවා. අක්කා කෑ ගහනවා. මෙහෙම ටික වෙලාවක් යද්දි අජිත්ගෙ පය්යෙන් අඟල් 6කට වඩා අක්කගෙ පුක ඇතුලට බහිනවා.
තව ඇතුලට එබිල්ල නතර වුණා. අඟල් හයේම තියාගෙන අජිත් ගහන්න ගත්තා. අක්කගෙ කෑගැහිල්ල කෙඳිරියකට සීමා වුණා.
අජිත් තමන්ගෙ රලු අත් දෙකෙන් අක්කගෙ තට්ටං දෙක දෙපැත්තෙන් ඉනෙන් අල්ලගෙන ඉන්න නිසා අක්කට පුක හොලවන්නවත් බැහැ.
ටික වෙලාවකින් අජිත් ගැහිල්ල නවත්තලා හිමීට හිමීට පයිය පුකෙන එලියට ඇද්දා. ඒක පුකෙන් එලියට එද්දි මහ හයියෙන් පඩයක් යන සද්දයක් ඇහුණා. සුදු අක්කට ලැජ්ජ හිතුණා. එයා ලැජ්ජාවට මූන වහගත්තා.
“ටීචර්ගෙ පඩ වල සද්දෙ”
අජිත් කිණ්ඩියක් දැම්මා.
“අනේ මට වෙනදට මෙහෙම වෙන්නෙ නැහැ. “
අක්කා ලැජ්ජාවෙන් කිවුවා.
“ඇයි වෙනදටත් මේ වගේ පුකේ අරිනවද? “
අජිත් රලු විදිහට ඇහුවා.
“ආ… ඒක තමයි. මෙහෙම කරද්දි විතරයි ඒක වෙනවා ඇත්තෙ.”
අක්කට සහනයක් ලැබුණා.
අජිත් තවත් බටර් තලියක් ගෙන පුකේ හිල උඩින් තිබ්බා. තියලා ආයිත් තමන්ගෙ පයිය අක්කගෙ පුකට එබුවා. ඒ පාර ටිකක් වේගෙන එබුවෙ. ඒ නිසා අක්කා ආයිත් කෑ ගැහුවා.
ඊලඟට වේගෙන වේගෙන ගහගෙන ගහගෙන ගියා. ඒ ගහන හැම පාරකදිම පයිය තව ටිකක් ඇතුලට එබුවා. හැම පාරකදිම අක්කා කෑ ගැහුවා. ටික වෙලාවක් යද්දි පයියෙන් අඟල් 7කටත් වඩා බැහැලා. අජිත්ගෙ වල්ල වැනිලා ඇවිත් අක්කගෙ හුත්තෙ වදිනවා. ඒ නිසා හුත්තෙන ලීක වෙන සෙවල අජිත්ගෙ වල්ලෙ ගෑවෙනවා. ඒ වදිනකොට ඇහෙන චක් සද්දෙත් එක්ක අක්කගෙ කෙඳිරියත් එකතු වෙලා හරිම සෙක්සි සද්දයක් ඇහුණා.
අක්කගෙ තට්ටං දෙකට එක බැගින් තද පාරවල් දෙකක් ගැහුව අජිත් වේගෙන ගහන්න ගත්තා. අජිත්ගෙ වේගෙන් තේරුණා අජිත්ට ලඟ බව. ඒත් අක්කගෙ කෑ ගැහිල්ල වැඩි වුණේ වේදනාවට වගේ.
එක පාරටම අජිත් පයිය පුක ඇතුලට ඔබාගෙන ඇස්පියාගෙන නතර වුණා. ඒත් එක්කම සුදු අක්කගෙ පුකෙන් පඩයක් යන සද්දෙ ඇහුණා.
එහෙම්මම ටික වෙලාවක් හිටි අජිත් පයිය එලියට අරගෙන බිමින් වැතිරුණා. ඒ ගනිද්දි ආයිත් පඩයක් යන සද්දෙ ඇහුණා.
“ඔහොම ටිකක් ඉන්න”
කී අජිත් නිදාගෙනම සුදු අක්කගෙ පුක දිහා බලාගෙන හිටියා. පුකේ හිල පළල් වෙලා. ඒක හුත්තට වඩා ලොකුයි වගේ මුලින් පෙනුනෙ. ඒත් ටික ටික ඒක පොඩි වෙන්න ගත්තා. ටික වෙලාවකින් පුකේ හිලෙන් එලියට කැරි ධාරාවක් ගලාගෙන ඇවිත් හුත්ත මැද්දෙන් බේරිලා එක පැත්තක කකුලක් දිගේ බේරිලා බිමට වැටුණා.
දැන් නිදා ගන්න.
අක්කා අජිත්ගෙ පැත්තකින් නිදා ගත්තා. අක්කා සෑහෙන්න වෙලාවක් යනකල් තමන්ගෙ පුක පැත්ත අත ගගා හිටියෙ රිදුණ නිසා වෙන්න ඇති.
අපේ පවුලෙ මුදුන් මල් කඩ වගේ ඉන්න අංජු අක්කට අද කොහෙවත් ඉන්න බාස් කෙනෙක් පුකේ ඇරියා නේද කියලා මතක් වෙනකොට මාව හිරි වැටිලා ගියා. ජීවිතේ පළවෙනි වතාවට තමන්ගෙ පුකේ කන්යා භාවය නැති කරගත්ත සුදු අක්කා වේදනාවෙන් පුක අත ගගා නිදාගෙන ඉන්නව දකිද්දි මට ඇති වුණේ දුකක් වගේම අමුතු සරාගී හැඟීමක්.
මම ටික වෙලාක් බලන් ඉඳලා අතේ පාරක් ගහලා කාමරේට ගිහින් නිදා ගත්තා.
පහු වෙනිදා උදේ ඉස්කෝලෙ යන්න ලෑස්ති වෙලා පාන් පෙත්තක් කන්න බටර් එක අතට ගත්තමයි මතක් වුණේ ඊයෙ අජිත් තමන්ගෙ ඇඟිල්ලෙන් හූරලා ගත්තෙ මේ බටර් එක බව. අක්කගෙ හුත්තෙ ජූස් පවා මේකෙ ගෑවිලා ඇති. මම බටර් ගාන්න ගන්නවා අක්කා දැක්කා. ඒ නිසා මට ඒක පැත්තකින් තියන්නත් බැහැ. අනිත් එක අක්කගෙ හුත්තෙ ජූස් බොන්න වුණත් මම ලෑස්තියි. ඒ නිසා මම ගානක් නැතිව ඒ බටර ගාගෙන පාන් කෑවා.
එදා උදේ අක්කා ඇවිද්දෙ ටිකක් වෙනස් විදිහට. අක්කගෙ පුකේ වේදනාවක් හරි ලිස්සීමක් හරි තියෙන නිසා වෙන්න ඇති. ඒක දැකලා මට දුක හිතුණා. අක්කා මේ වේදනාවට පත් වුණේ මම හින්දා.
එදා ඉඳන් අක්කා ඉස්කෝලෙ ගියේ පෑන්ටි නැතිව. ඒ නිසා සාරිය අස්සෙන් පිරුණ පළලු පුකේ තට්ටං වල හැඩේ කැපිලා පේනවා. බ්රානම් ඇන්දා. මම සෑහෙන්න දවස් වලට අක්ක නගින බස් එකේ පිටි පස්සට වෙලා හොරෙන් බලන් ඉන්නවා. ගොඩක් දවස් වලට අක්කට ජැක් එකක් සෙට් වෙනවා. පුදුමෙ කියන්නෙ හැම දාම වගේ සෙට් වෙන්නෙ එකම මිනිස්සු දෙතුන් දෙනෙක්. මං හිතන්නෙ අක්කව නෝට් කරගෙනම ඇවිත් ජැක් වලට සෙට් වෙනවා. සෙනඟ ඉන්න බස් එකේ අක්කගෙ නිරුවත් මෘදු පුකට තමන්ගෙ පයිය ඔබාගෙන ආතල් ගන්න ඒ මිනිස්සු පින් කරලා ඇති. බස් එකේ ඉස්සරහ ඉඩ තිබුණොත් විතරයි අක්කා ඒ මිනිස්සුන්ට ඔරවන්නෙ. නැත්නම් ඉවසගෙන ඉන්නවා.
මම මෝඩයා වගේ මේ කතාව ගිහින් අජිත්ට කිවුවා. මම බලාපොරොත්තු වුණේ අක්කට ඉස්කෝලෙ යනකොට පෑන්ටි අඳින්න අවසර අරගෙන දෙන්න. ඒත් වුණේ වෙන දෙයක්.
“එහෙනම් හෙට ඉඳන් බලපන්. උඹලගෙ අක්කා තමන්ට ජැක් ගහන මිනිස්සුන්ට කිසිම බාධාවක් නොකර දීගෙන ඉඳියි.”
කිවුවා වගේම පහු වෙනිදා ඉඳන්ම අක්කා කිසිම අකමැත්තක් පෙන්නන්නෙ නැතිව හිටියා. අර අවුරුදු 45ක විතර පොර හිතේ හැටියට අක්කගෙ පුකේ තමන්ගෙ පොල්ල අතුල්ල අතුල්ල තමයි ගියෙ. අංජු අක්කා නිකමටවත් පස්ස හැරිලා බැලුවෙ නැහැ. ඒක නෝට් කල බස් එකේ ගිය වෙන කෙනෙක් දෙන්නෙක් නම් අර මිනිහා දිහා අමුතු විදිහට බැලුවා. ඒත් පොර සැලුනෙ නැහැ. හැම බ්රේක් පාරකටම අක්කගෙ ඇඟට තද වෙවී අක්කගෙ තට්ටං දෙක දෙපැත්තට ඈත් කර කර තමන්ගෙ පයිය අක්කගෙ තට්ටං අස්සෙ ඔබ ඔබ මිනිහ මාර ආතල් එකක් ගත්තා.
අක්කා බහින හෝල්ට් එක වෙද්දි අක්කගෙ සාරිය අක්කගෙ තට්ටං දෙක අස්සෙ හිරවෙන තරමට මිනිහා ඔබලා.
ඒ පොර හැම දාම අක්කා ඉස්කෝලෙ ඇරිලා යන වෙලාවට සෙට් වුණොත් ජැක් එකට එන එක පුරුද්දක් වුණා.
අජිත් අක්කට දාන නීති අක්කා කඩ නොකර රකින්නෙ ඇයි කියන එක මට මහ ප්රශ්නයක්. මොකද අක්කා පාරෙදි මොනව කළත් අජිත් දකින්නෙ නැහැ. අජිත් දකින්නෙ ගෙදර මිදුලෙදි වෙන දෙයක් විතරයි. සමහර විට අජිත් සුදු අක්කව බය කරගෙන ඇති. කොහෙම වුණත් මටනම් ඒක ආතල් එකක් ගෙනාවා. ඇයි දැන් සුදු අක්කා ගෙදර ඉන්නෙ දුහුල් නයිටියක් හරි සායයි ටී ෂර්ට් එකයි විතරක් ඇඳගෙන තන් දෙකය් තට්ටං දෙකයි වන වන. ටික දවසක් යද්දි අක්කට මේක හුරු වුණා. මම බලයි කියලා තිබුණ බය නැති වුණා. ඒ නිසා මං ඉස්සරහදිත් තන් වන වන තට්ටං ගස්ස ගස්ස ගියා. ඒ වගේ සමහර වෙලාවට එයාගෙ තන පුඩු හයි වෙලා උල් වෙලා තිබුණා.
මට හිතුණෙ මම ඒ තන් දෙක නිදහසේ වැනෙන එක දැකලා ආතල් ගන්න බව දැනගත්ත නිසා කියලයි. ඒ කියන්නෙ සුදු අක්කා මටත් ආතල් දෙන්නෙ දැනුවත්ව. ඒක මගෙ ආතල් එක තවත් වැඩි කළා.
මතු සම්බන්ධයි